tisdag 6 mars 2012

En osjälvisk handling per dag

Jag tycker man ska stanna upp ett par minuter och tänka efter varje dag. Vad har jag gjort för andra idag? Det finns alltid människor som har det tuffare än du, så varför inte stötta och hjälpa varandra? Jag tycker det känns som att det kan bli lite väl mycket "sköt dig själv och skit i andra" eller ja. Folk skiter i andra som mår dåligt, medan de som verkar må bra eller ha ens ett uns lycka i sig, de verkar det bara jättesvårt att skita i? Dags att vända den trenden. Låt folk må bra ifred och stötta och pusha varandra framåt.

Jag ångrar mig. Att hjälpa andra är ingen osjälvisk handling, det blir lite av ett beroende för man mår så bra av det. Om man väl börjar vill man aldrig sluta. Fast det fina är att det inte gör någonting. Snällhet är en helt laglig drog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar