söndag 24 mars 2013

Feministnazi

Hej. Blev ledsen för några yngre tjejer jag känner lite flyktigt som strävar efter femtiotalskönsroller. Jag blir helt... Va? Fattar inte grejen med att "laga mat o städa för jag är tjej och om killen inte gillar det jag gör kämpar jag hårdare medan han ligger i soffan"

Missförstå mig rätt, klart jag tycker att det är okej att passa upp på sin partner. Absolut. Men när uppassandet är ensidigt? Ingen har en så fantastisk partner att den förtjänar service dygnet runt utan att lyfta ett finger tillbaka. Får er partner er att tro det är det en väckarklocka. Denne person är inte så sugen på att göra något för dig. Vill du leva så?

Jämställdhet. Tycker jag känns som en fin grej. Varför inte glida lite på allt 1900-talets feminister gett oss? Ingen snubbe har så stor snopp att den är i vägen för att göra hushållssysslor liksom, även om de gärna vill tro det :s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar