måndag 25 mars 2013

Lite artiklar för er

Hur våldtäktskulturen lever och frodas
fortsättning på länken ovan. bruden somvåldtogs och filmades, och bars runt mellan fester osv medvetslös gjorde det för att hon ville. ahapp. Skärp till dig, världen. sen ok, usa har LITE muppigare värderingar än sverige, men det skrämmande är att det inte alls är långt ifrån. Här bemöts offer likadant, om inte förövaren hade annan etnicitet, då det blir "stackars tjej och JÄVLA INVANDRARE KOMMER HIT OCH FÖRSTÖR" men det är en annan fråga. ju.

Hur osund manlighetsnormen är

engelskspråkig artikel som förklarar varför mäns hälsa även det är en feministisk fråga

idag verkar vara en dag jag snubblar över miljoner såna här artiklar, så kommer uppdatera det här inlägget om/när jag hittar fler

.och detta inlägg som bara får mig att må dåligt. Jag vill inte leva i en värld där jag måste klå upp folk dagarna i ända för att inte bli förminskad. Nu har jag ju nästan börjat göra det ändå, mvh socialt kastrerar manliga män som ba mannar ner min lägenhet på ett svinigt sätt. Jag vill inte vara otrevlig men jag vill inte ha personer som sprider negativitet i mitt HEM heller. Och just nu sitter jag och ursäktar mitt beteende för att jag sätter män på plats. sorry for party rocking, typ. Nä men ni fattar. man vill inte behöva beväpna sig med tunga vapen och sköldar och grejer och köra aggressiv igelkottstrategi 24/7, men man vill inte bli förminskad eller sedd som en SAK utan integritet heller. snubbar förminskar brudar och brudar förminskar brudar. så. jävla. dumt.

genusgrodor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar