fredag 10 maj 2013

vet ni vad jag är riktigt sugen på nu?

Jag är jättesugen på att få hem min häst. saknar ridning på RIDHÄSTAR så himla himla mycket. så senaste dagarna har jag sytt ihop en foderstat som passar häst som jobbar + går på bete, får hoppas att jag tänkt rätt! har visualiserat en massa ridpass och ridkänslor och är så himla himla himla taggad. vårt kontrakt står ju maj ut, sen flyttar han hem nån gång i slutet av maj/början av juni. är SÅ sugen! nästan så jag vill ta hem en häst till, men det kan man ju inte göra bara sådär. ;) imorgon åker jag och hjälper en vän på hennes jobb (hehehhh) och får förhoppningsvis sitta på lite hästar också. min ridabstinens är INTE nådig,alltså.

"blablabla du har ju fem hästar hemma bla bla bla sluta gnäll"

sant, hemma på gården står fem hästar. en tjugoåring, en femåring, en fyraåring, en treåring och en tvååring. det blir ingen "riktig" ridning iom att ingen av hästarna är UTBILDAD. vi jobbar på det och jag älskar det, men ibland saknar jag att sitta på en UTBILDAD RIDHÄST och bara känna hur ridning "ska" kännas. sitta och trimma i trav eller galopp på ridbana, länga, korta, samla. flytta. göra kluriga grejer. RIDA. trimma på banan. jag älskar det, bli helt genomsvett, både jag och hästen, sadla av, skritta en kilometer till hästbadstranden och gå i och plaska lite. så. jäkla. härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar